Pressmeddelanden

Chillimedia kliver in i Motorveckan i Lycksele

Pressmeddelande • 2014-12-15 09:25 CET

Genom ett nytt flerårigt samarbetsavtal mellan Chillimedia och Motorveckan i Lycksele så har nu möjligheterna öppnats för en tre dagar lång motormässa under motorveckan.

Chillimedia har genom avtalet ansvar för marknadsföring i samband med Motorveckan i Lycksele gällande mässtidning, sociala media, hemsida etc. Avtalet innebär vidare att Chillimedia står som huvudman för den motormässa som har planerad premiär under 2015.

Motormässan kommer att pågå under tre av veckans vardagar och vara belägen centralt i Lycksele.

Syftet är att skapa en plattform för att ge företagen möjlighet att bedriva handel och demo för veckans ca 50 000 besökare.

Det har länge frågats efter en möjlighet för företag att få komma och visa upp sig och sina produkter/ tjänster under Motorveckan i Lycksele och nu ligger det på oss att skapa den plattformen, säger Susanne Wänman, Chillimedia.
Chillimedia, Umeå har sedan tidigare erfarenhet av att aktivera en mässa genom samarbetet med Utemässan i Lappland, Lyckseles mässa inom jakt, fiske och hund som hade premiär under maj 2014.

Motorveckan i Lycksele är en, under v.30, nio dagar lång motorfest med dryga 50000 besökare.

Bakom arrangemanget står 5 klubbar som tillsammans skapar en fartfyllt programspäckad vecka.

Kontakt:

www.motorveckan.se

www.chillimedia.se

Susanne Wänman – 070 647 15 72

susanne@chillimedia.se